Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Någon som känner till en butik som säljer feuerhand i haningeområdet där man kan klämma och känna på produkten innan köp. Vet att naturkompaniet säljer men priserna är orimliga i jämförelse med exempelvis röda stjärnan...
De har blivit dyra. Vilket också gäller de färgade som säljs på Röda Stjärnan. Tillverkas i Tyskland? Billiga kopior är inte lika bra tycker jag själv. Begagnad kanske går att få tag på? https://www.tradera.com/item/596688838
Har blivit besviken på alla kopior jag köpt genom åren, men jättenöjd med originalet. Buy quality, cry once...
Inget svar på din fråga, men borde väl finnas i mångas hem att klämma o känna på om du frågar runt lite?
Någon som känner till en butik som säljer feuerhand i haningeområdet där man kan klämma och känna på produkten innan köp. Vet att naturkompaniet säljer men priserna är orimliga i jämförelse med exempelvis röda stjärnan...
Erlandsson Brygga i Haninge har i alla fall Dietz lyktor, det är ju inte heller ett "no name" märke utan kanske likartat Feuerhands tradition. Jag ser ingen märkbar skillnad på dessa.
Klassisk stormlykta, Dietz original, för fotogen/lampolja. OBS! Tänk på att inte fylla mer än 3/4 då bränslet kan expandera. Bränsle: Lampolja, 09714. Veke: 13 mm.
Tack för alla svar! Blev en feuerhand från the General prepper i pastelblå. Kommer lätt bli fler . Helnöjd och massa barndomsminnen från båtliv och scoutliv