Ferrino?

Hur är kvaliteten på Ferrinos ryggsäckar? Jag och en kompis planerar en eventuell vintertur i Arjeplogsfjällen och köper gärna lite billigare grejor då vi inte vet hur mycket vi kommer att använda dom i framtiden... Även tips på andra "lite billigare" märken som går att få tag på i Sverige är välkomna!

Hur är kvaliteten på Ferrinos ryggsäckar? Jag och en kompis planerar en eventuell vintertur i Arjeplogsfjällen och köper gärna lite billigare grejor då vi inte vet hur mycket vi kommer att använda dom i framtiden... Även tips på andra "lite billigare" märken som går att få tag på i Sverige är välkomna!

Det är ju läge för er att kolla in beg.marknaden, Blocket,Tradera,secondhandställen, etc.
Där går att göra fynd.

märket är ganska bra!

Jag har använt en Ferrino Overland under 5-6 år jag har inte under de här åren hittat större saker att klaga på än att konstruktionen av sidofickorna är helt fel med sin bälgkonstruktion. Å andra sidan så tyckte jag att fickorna i bältet var helt fel, där ändrade jag uppfattning efter mindre än ett dygn, när jag ska köpa nästa rygga är det ett krav med fickor på avbärarbältet...

Det låter ju bra, just Overland hade vi tittat på. Observerade just att Haglöfs Matrix ligger lika i pris... I alla fall så är det bra att veta att man kan komma under 2 papp när det gäller ryggsäck, just nu håller vi på att göra en kostnadskalkyl. Det är dyrt med sånt här... men det vet ni väl vid det här laget =D

Ferrino är väl inte speciellt billiga? Det är ju typ italienska motsvarigheten till svenska Haglöfs. Jag har en XMT 45 som funkat bra hittills. Vill du ha billigare titta på på tyska Jack Wolfskin.

Vid en snabb prisjämförelse så hade dom ryggsäckar som verkade ok en bit under haglöfsarna i pris. Men det är ju just det som är problemet, det är svårt att få överblick över olika märken och prisklasser...

någon mer som har testat ferrino?

Hej!

Är ny här, men läst foruminlägg passivt ett tag :)

Tänkte lyfta denna tråden igen, eftersom jag också är intresserad av en Ferrino rygga..
Har sneglat lite på en gravity 25 som vardagsrygga och att använda till skidåkningen i vinter..

Så, finns det någon mer som har en Ferrino rygga och kan ge lite input om hur de är?

Mvh,
calle

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
nummeråtta Ryggsäck: Ferrino Approach? Transportera 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg