• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Femåringen i Arvika

Mina tankar går till henne, de anhöriga och människorna i hennes närhet. Mina tankar är också hos flickan från Sundsvall och Anna Lindh. Men det som har har satt mest spår i mig är den femåriga flickan som blev brutalt mördad i Arvika, en flicka som inte har kunnat gjort någon illa, inte har hunnit levt tillräckligt länge för att ha kunnat gjort några val i sitt liv, vistades på dagis och råkade ut för något så otroligt fruktansvärt.

[Ändrat av 1 2003-09-12 kl 11:15]

Är nästa 100% säker att det var ett copycat mord tack vare annas mördare,nån psykiskt sjukt person berövar ett litet barns liv,pga av att nån annan mördade Sveriges utrikesminister, säger bara så här:
avskaffa permissonen för psykiskt sjuka och mer vårdare/poliser då först kan känna oss säkra, när vi vet att det finns poliser som patrullerar och vårdare som förebygger såna här händelser.
JH

Vart är Sverige på väg???

Ja enligt kvällstidningarna, som ju alltid är säkra källor, så hade något sjukhus haft information för en grupp psyksjuka (av varierande grad får man anta) om mordet på Anna L. Och då berättat om det som stått i tidningarna bl.a om tillvägagångsättet, knivstick i buken osv. Sedan fick åtminstånde en av knäppgökarna permision varvid han gick ut och praktiserade sina nyvunna kunskaper på en femåring.

Det är inte utan att man blir lite ilsk, den tomten bör ju aldrig ha släppts på fri fot överhuvudtaget. Men det skulle inte förvåna mig om han snart anses återanpassad och släpps ut. Själv anser jag att han förverkat sin rätt till frihet för tid och evighet.

Leif...

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg