Nu när jag fått nya MG Europe så har jag redan prövat 3 gånger att ladda nya kartor i min Legend. Jag antar att jag kommer behöva göra detta ganska många gånger eftersom en Legend bara rymmer 8mb minne.
Det som skett är att jag ett flertal gånger fått ett felmeddelande vid kartladdning som säger att ingen kontakt finns med min GPS. Detta sker alltid efter att den redan laddat data en lång stund. Ibland t o m när den laddat data nästan färdigt så kommer detta. Då får man stänga av GPS:en och börja om igen. Mycket irriterande då den ju kräver ca 20 minuter att få ner 8mb data.
Naturligtvis sitter sladden i ordentligt och naturligtvis så är GPSen inställd på "Garmin" interface.
Tilläggas ska att jag nyligen uppdaterat GPS-programvaran samt att Legenden är mindre än ett halvår gammal.
Har någon annan stött på detta fel och vet vad det kan bero på? Vart vänder man sig annars för att få felsökning och detta fel avhjälpt? Försäljningsstället är väl sista utvägen då butikspersonalen lär stå lika frågande som jag gör...
Det som skett är att jag ett flertal gånger fått ett felmeddelande vid kartladdning som säger att ingen kontakt finns med min GPS. Detta sker alltid efter att den redan laddat data en lång stund. Ibland t o m när den laddat data nästan färdigt så kommer detta. Då får man stänga av GPS:en och börja om igen. Mycket irriterande då den ju kräver ca 20 minuter att få ner 8mb data.
Naturligtvis sitter sladden i ordentligt och naturligtvis så är GPSen inställd på "Garmin" interface.
Tilläggas ska att jag nyligen uppdaterat GPS-programvaran samt att Legenden är mindre än ett halvår gammal.
Har någon annan stött på detta fel och vet vad det kan bero på? Vart vänder man sig annars för att få felsökning och detta fel avhjälpt? Försäljningsstället är väl sista utvägen då butikspersonalen lär stå lika frågande som jag gör...