Fantastiska föredragshållare...?

Jag söker fantastiska föredragshållare. Dock inte sådana som kostar massor av pengar. Jag söker dig som varit ute på äventyr, som har ord och bild till detta och som gärna delar med dig av dina upplevelser till andra intresserade medmänniskor. Något lite betalt, men verkligen inte så mycket - kommer att kunna erbjudas. Du skall göra´t för kul, inte för pengar, sålunda.

Du skall gilla att tala, att inspirera, att berätta om din resa - för människor som kanske inte kommer ut själva, inte vågar eller vill - men som gärna lyssnar. Bland lyssnarna finns såklart också några som kommer ut själva. Åldersspannet kan vara brett - men de flesta är naturintresserade på något sätt.

Du kan ha vandrat, paddlat, cyklat, bestigit berg, vandrat eller åkt motorcykel. Eller gjort något helt annat - i naturen, här hemma eller långt där borta - som du tror tillför till andra människor med natur och friluftsintresse och som du gärna delar med dig av....

Föredraget/föredragen skall hållas i norra SL-området. Troligen under hösten 2010.

Hör av dig - genom ett mail eller meddelande på annat sätt - om detta låter intressant...

Allt Gott
Anette Grinde
anette@foretagshuset.net

Du får gärna

utveckla detta lite. Är det kommersiellt eller inte? Vilka är publik? Vad är din egen ingång?

Thure

Fantastiska fördragshållare...

Föredragen skall hållas i en ideell förening.
Icke kommersiellt.
Med en ytterst liten entréavgift.
Publik är medlemmar/icke medlemmar, som är friluftsintresserade människor; "alla ålderskategorier", men de mest aktiva i föreningen är "lite äldre"..
Jag är del i föreningen - ideell.

A..

Uppfyller en föreläsare din kravbild så har han/hon säkert möjlighet att slå mynt av sina talanger.
Jag undrar ifall det är möjligt att längre hitta inspirerande föredragshållare inom friluftsbranschen som är villiga att ställa upp ideellt.
Lyckas du övertala thureb så har du dragit en vinstlott.

Det är ju så att om man inte bor nästgårds så även för ideella finns det utgifter och kostnader av praktisk natur.

Kontakter

Jag tror säkert att det finns gott om dessa, men poängen med de "proffesionella" är ju att det går att bara ringa och boka så är det klart. Den kategori som gör det för att det är kul behöver nog engageras genom kontakter. Jag kan tänka mig en handfull personer som har gjort kul saker, kan berätta om det och som har bilder. I en vanlig klätterklubb kan man få höra jättebra föredrag om klättring, i en scoutkår kan man få höra föredrag om någon vandring etc etc. Jag skulle nog tom vilja påstå att det blir betydligt intressantare än det man får höra av professionella föredragshållare.
Men som sagt, man ska nog använda sig av personliga kontakter.

Ja, jag drog en vinstlott...

Ja, jag drog en vinstlott.

Vi lyssnade ord om en fantastisk resa i den svenska och norska fjällvärden. Där fanns vidder och en fantastisk miljö. Där fanns fina bilder & film. Där fanns kunskap och inspiration.

Jag vill verkligen tacka Ture B för en fantastisk bildvisning. Så glad man blir, att det finns människor som gillar att tala och berätta om sina resor, upplevelser och engagemang.

A..

Uppfyller en föreläsare din kravbild så har han/hon säkert möjlighet att slå mynt av sina talanger.
Jag undrar ifall det är möjligt att längre hitta inspirerande föredragshållare inom friluftsbranschen som är villiga att ställa upp ideellt.
Lyckas du övertala thureb så har du dragit en vinstlott.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anette Grinde Jag söker - igen - fantastiska föredragshållare--- Allmänt om friluftsliv 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg