• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Fair Enough

avslutad210712

Gäst
Eftersom jag skall ner till Sthlm 7-9 maj så funderar jag på att besöka Fair Enough och har lite funderingar.

Är det någon som varit på Fair Enough och som vet om det är värt mödan att ta sig dit från Sthlm alternativt Gbg?

Brukar mässan vara i Bodafors och om så är fallet hur tar man sig enklast dit om man är i Sthlm? Eventuellt kanske jag kan övertala min kompis att ta en biltur ner men jag har sett att järnvägen går alldeles i knutarna så det kanske är ett alternativ. Problemet nuförtiden är att det inte går tåg på alla sträckor och även om det går tåg så stannar de liksom inte på alla stationer.
 

avslutad210712

Gäst
När det gäller resan hittade jag tiderna på resplus så då är bara frågan om det brukar vara bra.
 
Jag har aldrig varit där själv men av vad jag har hört här och på andra ställan så är det den enda friluftsmässan i Sverige värd namnet. :)
 
Jag var på vildmarksmässan i år och på Fair Enough för 2-3 år sedan. Fair Enough är ju betydligt mindre, med färre utställare men kändes helt klart "konkurrenskraftig". Det var luftigare, mer nyheter, mer prylar (HB hade säkert _alla_ tält uppslagna och Bo var där), bättre människor från märkena att diskutera med och lika intressanta föreläsare. Tror inte jag har möjlighet att åka dit i år men får jag en öppning och någon att köra ner med åker jag säkert dit.

Mvh
Peter P.
 
Jag håller med. Jag var där första, andra och tredje (minns inte om det var både andra och tredje eller bara en av dem). Jag tycker iaf att det är klart värt att åka dit, framförallt eftersom Vildmarksmässan inte var något vidare i år.
 

avslutad210712

Gäst
Efter att ha kollat på resplus inser jag att tåg ner på helgen handlar om X2000 som tömmer plånboken i samma takt som jag tar mig ner - över 1700:- tor. Får hoppas att kompisen som är totalt friluftsintresserad tycker att min ide är kanon.
 

avslutad210712

Gäst
Och efter att ha besökt Fair Enough kan jag inte mer än rekommendera ett besök för alla som har möjlighet.

Intressanta föredrag, massor av grejor att klämma på, mycket folk men ändå förvånansvärt lite trängsel och sist men inte minst riktigt goda viltskavsrullar i tältet utanför. Hann tyvärr inte iväg till sjön men det ger mig bara ett skäl att lägga ut pengar på ett besök nästa år *L*