Fästa spets vandringsstav

I helgen var jag i Trysil med mina vandringsstavar då den ena stavens spets fick nog och försvann. Då det var den fabriksmonterade spetsen har jag ingen erfarenhet av att montera spetsar på stavar. Ska man ha något slags lim? Ska man hamra löst? Skruva åt jättehårt? Att bara trä på dem funkar uppenbarligen inte då originalspetsen drog åt fanders. Det gäller Exped Lite 140.

Jag bara undrar.

I helgen var jag i Trysil med mina vandringsstavar då den ena stavens spets fick nog och försvann. Då det var den fabriksmonterade spetsen har jag ingen erfarenhet av att montera spetsar på stavar. Ska man ha något slags lim? Ska man hamra löst? Skruva åt jättehårt? Att bara trä på dem funkar uppenbarligen inte då originalspetsen drog åt fanders. Det gäller Exped Lite 140.
Jag bara undrar.
Maila Exped och fråga. Du får helt säkert hjälp, och/eller... en ny stav ;)

Maila Exped och fråga. Du får helt säkert hjälp, och/eller... en ny stav ;)

Hehe, ny stav hade varit något. Nej men absolut, jag tänker inte betala för den nya spetsen, det får Outnorth eller Exped göra. Är det fem års garanti så är det. :)

Att jag kunde fråga dem hur jag ska göra fanns inte i min värld. Men det är naturligtvis det jag borde göra.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg