Märker att jag glömmer isdubbarna i fickan. Tror att det är dags att fästa dem på axelbandet. Men hur? Silvertejp eller...?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fästa isdubbarna
- Trådstartare cornertwig
- Start datum
Hm, menar inte att idiotförklara dig med mina simpla tips, hoppas du inte tar illa upp för du har ju säkert funderat en del redan!
Om du sätter på dig skorna/pjäxorna precis innan du börjar åka (t ex kör bil i andra skor), gör det till en vana att stoppa ner dubbarna i skorna så kommer du ihåg att sätta dem runt halsen direkt du byter på fötterna?
Eller lär dig att se dem som en tuff accessoar som visar ditt vinterintresse, och trä dem runt halsen så snart du plockar fram utrustningen?
Det gör jag, om jag inte har dem i skorna.
Man vill väl alltid ha dem så högt och lättåtkomliga som möjligt, mitt på kroppen "i breddled"?? Rigga dem i ryggsäckens bröstrem?
Om du sätter på dig skorna/pjäxorna precis innan du börjar åka (t ex kör bil i andra skor), gör det till en vana att stoppa ner dubbarna i skorna så kommer du ihåg att sätta dem runt halsen direkt du byter på fötterna?
Eller lär dig att se dem som en tuff accessoar som visar ditt vinterintresse, och trä dem runt halsen så snart du plockar fram utrustningen?
Man vill väl alltid ha dem så högt och lättåtkomliga som möjligt, mitt på kroppen "i breddled"?? Rigga dem i ryggsäckens bröstrem?
Tack för tipsen... känner mig inte idiotförklarad.
Men jag skulle ändå vilja ha dem på axelbandet, som jag sett att många har. Verkar smidigt, inte bara pga glömskefaktorn.
Men jag skulle ändå vilja ha dem på axelbandet, som jag sett att många har. Verkar smidigt, inte bara pga glömskefaktorn.
Självklart skall du ha dubbarna på axelremmen - vänster om du är högerhänt och vice versa. Hur du skall göra beror förstås på dubbarnas utformning. Mina gamla Hansadubbar har jag först skruvat fast i en tunn (3mm) plywoodskiva som jag sedan dragit fast i axelremmen med två 'buntband' av plast. Skönt att slippa ha dom dinglande under hakan.
T
T
Bra Monica, så ska man tänka, man utnyttjar vad man ska göra så man inte glömmer, det är kanonsmart.Hm, menar inte att idiotförklara dig med mina simpla tips, hoppas du inte tar illa upp för du har ju säkert funderat en del redan!
Isdubbar ska sitta helst under ansiktet, lätta att ta loss, helst med genomgående isdubb....
Dom som jag känner som har isdubbarna fastsatta på ryggsäckens axelband har nog använd buntband/spännband
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=144437045
Själv har jag inte plats för isdubbarna på ryggsäckens axelband, då jag på ena axeln har kameran och på andra axeln har GPSen. Till skillnad mot bilden ovan från Lillen45 vill jag av flera anledningar inte har några prylar på överkroppens framsida.
Motivering 1.
Jag gissar att dessa prylar är i vägen om man plurrat och ska ta sig upp ur vaken.
Motivering 2.
Jag gissar dessa prylar riskerar att orsaka att man gör sig mer illa när (inte om) man faller. Det tar tvärstopp när jag fastnar med skridskon i en spricka.
Per
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=144437045
Själv har jag inte plats för isdubbarna på ryggsäckens axelband, då jag på ena axeln har kameran och på andra axeln har GPSen. Till skillnad mot bilden ovan från Lillen45 vill jag av flera anledningar inte har några prylar på överkroppens framsida.
Motivering 1.
Jag gissar att dessa prylar är i vägen om man plurrat och ska ta sig upp ur vaken.
Motivering 2.
Jag gissar dessa prylar riskerar att orsaka att man gör sig mer illa när (inte om) man faller. Det tar tvärstopp när jag fastnar med skridskon i en spricka.
Per
De tar plats
och därför har Isprofessorn gjort smala dubbar för montage på ena axelremmen. Isdubbar är det sällan jag använder ( nån enstaka gång på >50 skarpa plurrningar) men dubbarna hör till om man vistas på is.
Mina har jag helt enkelt knytit fast i axelremmen med de tunna persiennsnören som följde med isprofessorns dubbar.
Thure
och därför har Isprofessorn gjort smala dubbar för montage på ena axelremmen. Isdubbar är det sällan jag använder ( nån enstaka gång på >50 skarpa plurrningar) men dubbarna hör till om man vistas på is.
Mina har jag helt enkelt knytit fast i axelremmen med de tunna persiennsnören som följde med isprofessorns dubbar.
Thure
Man kan skita i det mesta, allt är tillåtet, så passa på innan det blir en idiotlag på det.
Kompisen hade dubbar med sig, snöre runt halsen med stora spikar knutna i var ände, hade...
, det borde funkat, fattar inte varför vissa saker är utformade på speciella sätt av vissa förståsigpåare, säkert nåt försäljningstrick antar jag...
Är man en riktigt duktig o erfaren iskonstnär, har träffat sådana, då gäller andra naturlagar...
Jag för min del dubbelgarderar mig ofta på is som är tveksam.
Viktigast är väl att isdubbarna funkar o håller för påfrestningarna och att man hittar dom direkt helst...
Kompisen hade dubbar med sig, snöre runt halsen med stora spikar knutna i var ände, hade...
, det borde funkat, fattar inte varför vissa saker är utformade på speciella sätt av vissa förståsigpåare, säkert nåt försäljningstrick antar jag...
Är man en riktigt duktig o erfaren iskonstnär, har träffat sådana, då gäller andra naturlagar...
Jag för min del dubbelgarderar mig ofta på is som är tveksam.
Viktigast är väl att isdubbarna funkar o håller för påfrestningarna och att man hittar dom direkt helst...
Man kan skita i det mesta, allt är tillåtet, så passa på innan det blir en idiotlag på det.
Å vad bra, då skippar jag piken i år, det blir mer spännande då.
Det gjorde jag förresten på förra årets sista ispromenad också och jäklar vad jag fick simma bitvis.
inget hårt på magen
Har denna person plurrat?
det ser ut att var för mycket grejor på mägen för min smak. Flyter man lågt hamnar pryalrna under iskanten och kan ta emot då man ska upp över kanten.
Mitt råd är att försöka hålla lite rent på framsidan så man inte har det onödigt jobbigt att ta sig upp. Nu plurrar jag sällan då jag är lite feg på is och viss syndar jag med att ha yttervantarna i magficka då jag blivit varm men hårda prylar ska inte sitta lågt på magen tycker jag.
/Patrik
Kardborreband är lösningen på allt!
isdubbarna, kamerafodralet och även livlinan sitter på axelremmarna, med kardborreband!
Har denna person plurrat?
det ser ut att var för mycket grejor på mägen för min smak. Flyter man lågt hamnar pryalrna under iskanten och kan ta emot då man ska upp över kanten.
Mitt råd är att försöka hålla lite rent på framsidan så man inte har det onödigt jobbigt att ta sig upp. Nu plurrar jag sällan då jag är lite feg på is och viss syndar jag med att ha yttervantarna i magficka då jag blivit varm men hårda prylar ska inte sitta lågt på magen tycker jag.
/Patrik
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Fästa BC på T-skate | Långfärdskridsko | 2 | ||
Lundhags pikstav, fästa ihop | Långfärdskridsko | 5 | ||
Pjäxor, fästa hälen m.m. | Långfärdskridsko | 0 | ||
Hjälp! Fästa en SNS XA-raid bindning på isvidda flex | Långfärdskridsko | 0 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg