Färsk info. från Pakistan och Iran?

Jag kommer att börja mitt livs första långfärdscykling från Katmandu i början av november. Planen är att jag ska ta mig hem till Sverige via Indien, Pakistan, Iran, Turkiet, och Östeuropa. Tidigare har jag på egen hand rest runt med buss och tåg i Nepal och Indien, så den delen av världen är jag relativt bekant med.

Är det någon som har bra färsk information om Pakistan och/eller Iran (då menar jag personer som verkligen kan något, alternativt har varit där. Att yttra sina fördomar hjälper aldrig någon)

Jag funderar på:
- Söka Pakistanvisum i New Delhi?
- Säkerhetsläget för en ensam cyklist i Balochistan?
- Rekommenderad väg från Lahore till Quetta?
- Om polisen tillåter att man cyklar där själv?
- Dricksvatten i Pakistan, Iran?
- Söka Iranvisum i Pakistan?
- Om det går att flyga från Indien till Dubai och sedan ta båten över till Iran, som reservplan ifall jag inte får visum till Pakistan?
- Om någon är i krokarna och vill göra mig sällskap en bit av vägen?

Det senaste som jag har läst är den här Brittiska tjejen: http://thatemilychappell.com/ som cyklade genom området i våras, dock i motsatt riktning.

Tack på förhand.
 
Jg cyklar motsatt riktning, planerar dock inte att cykla genom pakistan utan tar vägen genom dubai och oman. Båt från iran till dubai och flyger sedan till indien från oman.

Iran ska bli spännande, jag hoppas det politiska läget inte förvärras ytterligare...

Lycka till med pakistan! Kan man följa dig på någon blog?
 

Liknande trådar