Extreme cykelprylar?

Härom dan daskade brevbärarn' ner Roseversand's tunga katalog ner i postlådan..Jag la märke till att de säljer mycket av märket Extreme.

Frågan är då: Är det bra grejjor?
 
Fråga en tysk! Misstänker att det är ett tyskt inhemskt märke. T ex. signaturen Somule jobbar Tyskland och har koll på (åtminstone en del) tyska cykelmärken.

/Håkan
 
bergholm; sa:
Härom dan daskade brevbärarn' ner Roseversand's tunga katalog ner i postlådan..Jag la märke till att de säljer mycket av märket Extreme.

Frågan är då: Är det bra grejjor?

Jag har några Extreme-prylar (bl a en fälg) som inköpts hos Rose och de är i klassen "duger gott, men inget extra".
Extreme verkar vara Roses egna märke.
 
Extreme är helt klart Rose Versands eget märke.

Det är inte högsta kvalitet, men för att göra en jämförelse så känns det ungefär som LX nivå på grejjerna.

Dom flesta extreme prylarna är ruskigt prisvärda. Dessutom finns dom i en del "udda" storlekar, som skoöverdrag i storlek 50 (vilket passar mig alldeles utmärkt).

Jag frågade dom vart dom sourcar (dvs köper in och sätter på sitt eget märke) grejjerna ifrån, men dom sa bara att det "comes from a major manufacturer".

Prisvärda grejjer är det i alla fall

/Mattias
 
Min mtb är av märket Extreme... Fast i det fallet är det ett varumärke Jaguarverken i Sundsvall använde sig av fram till för ett par år sedan.

/R
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
mackan42195 MTB-Tjej till Åre Extreme Challenge Mountainbike 0
nille wcr eller extreme Mountainbike 1

Liknande trådar