Har läst om en del som använder ett tunnare, avkortat lätt cellplast underlag under sitt uppblåsbara liggunderlag. Jag gillar att man får den extra säkerheten ifall det uppblåsbara inte skulle gå att laga "i fält", det är lätt att sitta på under dagen och skydd mot eventuella oupptäckta föremål samt extra isolering mot markkyla. Mitt liggunderlag är dessutom ett par cm kortare än jag så det är alltid skönt att lägga hälarna på något, även om det inte är ett krav.
Sett att flera använder sig av tunna från t.ex Jysk etc men att det verkar har öppna celler och om det blir blött så tar de ett tag innan det torkar. Funderar på om detta från Biltemas med aluminium kanske skulle kunna vara bättre på att motstå väta? Eller om någon här inne rent av provat det och har en åsikter kring denna typ av användning?
Mitt huvudliggunderlag är ett Thermarest Trail Pro Regular Women, R-värdet ligger på 4.
Sett att flera använder sig av tunna från t.ex Jysk etc men att det verkar har öppna celler och om det blir blött så tar de ett tag innan det torkar. Funderar på om detta från Biltemas med aluminium kanske skulle kunna vara bättre på att motstå väta? Eller om någon här inne rent av provat det och har en åsikter kring denna typ av användning?
Mitt huvudliggunderlag är ett Thermarest Trail Pro Regular Women, R-värdet ligger på 4.