Extra campingavgift i Tyskland.

Jag campade för någon vecka sedan i Tyskland. Ett par dagar på Rügen och en dag på en camping mellan Rügen och Rostock.

På campingen på Rügen betalade jag per dag en campingavgift på 6.50 euro + en annan avgift på 5.40 euro. På den andra campingen var det likadant. 5 euro i campingavgift och 4 euro i den andra avgiften. När jag kom över till Danmark så var det bara en avgift på dom campingarna.

I och med att jag inte kan tyska och campingvärdarna på båda campingarna kunde extremt dålig engelska så försökte jag inte diskutera med dom om den här extra avgiften.

Är det någon av er läsare som vet vad den extra avgiften är för något?

/ Johan

Det är en avgift för dig som person och en för tältet/husvagnen/husbilen.

Här en översättning från en tysk campings prislista:

Campingavgift per natt:
Person € 4,00
Barn under 14 år € 2,00
Bil / Motorcykel € 2,00
Tält / husvagn € 3,00
Husbil € 5,00
Ström € 2,50
Hund € 1,00

Pyreneerna

Jag och kompis var ute och vandradei Pyreneerna nyligen för ett par veckor sedan. Vi tältade ibland på campingplatser. De tog ca 5 € för tält plus 5€ per person. Eftersom Vi hade varsitt tält så blev det 10€ per person totalt. Ännu intressantare är att vissa refugio kostar 10€ per person....Så om man skippar tält och övernattar i refugio blir det ännu lättare packning....Men tält ger alltid en viss frihet.

Jonas

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg