Intressant.
Jag uppfattade informationen på webplatsen på följande sätt:
Två personer har utrustning och bilar. De vill åka till spännande områden. Priset som anges är lågt. 22 000kr kan rimligen inte fylla på den egna plånboken, för vi pratar om 1½ månads resande. I priset ingår t.o.m. ett mål mat per dag.
Jag har träffat många overlanders på mina resor och många gillar att vara fler än två i bilen för att det ger mer avslappning och därmed mer upplevelse om man är tex fyra som roterar vid ratten. Vidare har jag märkt att ensamma bilar gärna slår följe med andra. Av säkerhetsskäl och för att det kan vara trevligare.
Min uppfattning är att webplatsen i fråga är en snygg version av vad man kan finna på väldigt många marinor och overlanderhak runt om i världen.
"Crew wanted - Shared costs".
Seglare och overlanders som i vilket fall som helst kommer att genomföra sin resa sätter upp en lapp för att få sällskap, en extra hand vid rodret eller ratten och givetvis också för göra sin resa billigare.
På vissa marinor är det tex strängt förbjudet med kommersiella budskap på anslagstavlorna, men de tillåter shared costs-meddelanden.
Hursomhelst, otillåten annonsering eller inte, jag som inte vet ett skit om bilar blev imponerad av flexet på 89cm i bakdelen
http://www.4x4expedition.se/expeditionsbil.html