Hej, jag sitter här med mitt andra trasiga liggunderlag från exped. Det första gick sönder i en av luftkanalerna och det bildades en stor bubbla, det nuvarande har en lite pyspunka som jag inte hittar trots att jag sänkt ner hella i badkaret och gått igenom noggrant. Det tar ca 3 timmar tills min kropp börjar nudda marken och vid morgonen ligger hela kroppen utom fötterna rakt på backen. Jag misstänker att det är en av ventilerna. Min modell är synmat 7. Min tjej har en synmat UL som efter endast ett par nätter och sprack i luftkanalerna och bildade en stor luftbubbla. Så våra två sammanlagda erfarenheter är att 100% av expeds liggunderlag går sönder inom loppet av ett år eller typ 15 dagar användning.
Jag ska nu byta tillverkare och undrar vad ni kan rekommendera? Jag har haft dom lite grövre therm-a-rest liggunderlagen och tycker bättre om ventilen, visserligen har jag lyckats punktera även det grövsta men det har gått att laga utan problem,
Vilka erfarenheter har ni? Vilken produkt kan man lita på i långa loppet?
Jag ska nu byta tillverkare och undrar vad ni kan rekommendera? Jag har haft dom lite grövre therm-a-rest liggunderlagen och tycker bättre om ventilen, visserligen har jag lyckats punktera även det grövsta men det har gått att laga utan problem,
Vilka erfarenheter har ni? Vilken produkt kan man lita på i långa loppet?