Hallå! Står som rubriken antyder och väger mellan dessa två säckar. Har bara varit ute på en veckolång på Lofoten vandring tidigare; har då använt min fars gamla ramsäck från Fjällräven, men känner jag skulle vilja ha något som är lite mer praktiskt med lite fler fickor, möjlighet att öppna front osv. Har fastnat för Exped då de verkar rejäla och sakliga i sin design, och tycker att Explore och Thunder verkar vara två bra alternativ. Någon som kan kommentera valet mellan de två?
Jag kommer mestadels ha den till att göra någon dryg vecka sensommartur om året i svenska fjäll, någon veckas paddelsemester, och kanske några vändor backpacking i utlandet. Jag är inte besatt av att packa lätt, och prioriterar hållfasthet framför vikt. Vill gärna ha en slitvarg som kan fungera i många år framöver.
Jag kommer mestadels ha den till att göra någon dryg vecka sensommartur om året i svenska fjäll, någon veckas paddelsemester, och kanske några vändor backpacking i utlandet. Jag är inte besatt av att packa lätt, och prioriterar hållfasthet framför vikt. Vill gärna ha en slitvarg som kan fungera i många år framöver.