Re: Re: Re: Re: Tack för alla svar
Jo,jag sover också bättre på ett Prolite 4,även på sidan.Tänk på att ett luftfyllt liggunderlag antar samma temperatur som den omgivande luften,eller markkylan,ha därför cellfoam'et överst.
peter
JonathanW; sa:ping; sa:Kanske fel tråd,men iaf...
Nackdelarna med ett Prolite 4 (har ett själv) eller andra 'själuppblåsande' liggunderlag är att den funktionen funkar inte vintertid,det innbär två saker.
Dels får du blåsa in lite luft själv,fuktig luft,som kommer att kondensera och frysa till is under dagen.
Dels blåser du in varm luft,som kommer att 'krympa' när den kyls,så detta kommer att få upprepas under natten.Mitt tips är att isället satsa på två cellfoam underlag.
peter
Tack för svar.
Egentligen bara fukten som kan frysa som jag ser som ett ev. problem. Jag kommer dock ge kombinationen en chans, då jag sover bättre på therm-a-rest samt att andras erfarenheter antyder att therm-a-rest+vanligt liggunderlag isolerar klart bättre än två vanliga.
Jo,jag sover också bättre på ett Prolite 4,även på sidan.Tänk på att ett luftfyllt liggunderlag antar samma temperatur som den omgivande luften,eller markkylan,ha därför cellfoam'et överst.
peter