Har precis införskaffat ett liggunderlag av modell "Exped Airmat Lite Plus", alltså med integrerad pump. Hur sjutton justerar man mängden luft i liggunderlaget? Det finns ju en ventil som man öppnar för att kunna använda den inbyggda pumpen och sen en ventil för att tömma madrassen. När jag kikar på nätet så har jag hittat två sätt att justera (minska) mängden luft i madrassen efter det att man pumpat upp den:
Försökte maila exped om hur det är tänkt att funka men fick bara ett halvdrygt "Sorry, we don not respond to anonymou mails." tillbaka, vad f-n nu det ska betyda. Kändes rätt så drygt faktiskt, ingen vidare kundupplevelse av den supporten inte.
Är det nån som har koll på hur det är tänkt att fungera? Det kanske till och med är så att det inte finns möjlighet att justera luftmängden på denna modell?
- Låt ventilen vid pumpen var öppen och tryck sedan vid pumpen så att backventilen i pumpröret släpper ut lite luft.
Jag har inget sånt rör! Fattar inte riktigt hur pumpen är uppbyggd, men hur jag än klämmer och känner kring pumpdelen så känner jag inget rör och inte heller kan jag få luft att pysa ut den vägen.
- Öppna tömningsventilen på liggunderlaget och tryck på den inre delen av ventilen som då släpper ut luft.
Jag har ingen inre del i min ventil, det är helt öppet in i själva madrassen, typ allt eller inget.
Försökte maila exped om hur det är tänkt att funka men fick bara ett halvdrygt "Sorry, we don not respond to anonymou mails." tillbaka, vad f-n nu det ska betyda. Kändes rätt så drygt faktiskt, ingen vidare kundupplevelse av den supporten inte.
Är det nån som har koll på hur det är tänkt att fungera? Det kanske till och med är så att det inte finns möjlighet att justera luftmängden på denna modell?