• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

exp/vandring i syd amerika

Jag är lite inne på att åka till syd amerika (utgångspunkt argentina) någon gång under mars månad nästa år(07), rese nerverna börjar dra lite igen... Tanken är att vandring, kanske en del skidåkning och/eller mtb ska utgöra 2/3 av resan å resterande city tourist life...vill gärna klämma in fantastisk dykning :) för att "satisify" marin biologen i mig ;)

Är det någon som har några bra tips på ställen som ej får missas, vandrings leder etc??
någon som tänkt att åka ner under denna tid,
lust å dela några km med mig?

Hej,

Om du inte redan varit i Agentina...
Fitzroy i Agentinska Patagonien och är säkert sevärt och fint. Jag var i Torres del Paine NP i Chile 1994 och vandrade i korta 5 dagar och det hör till de häftigaste bergen jag varit i. Tror mer på Fitzroy än Agoncagua som verkar mest högt (nära 7000m) men jag är inte inläst. Nackdelen är att man nog måste flyga till Patagonien. En del är Fitzroys historia då italienaren Caesar Maestri i slutet av 50-talet klättrade en vägg och hans kamrat omkom under nedstigningen. Då en av de "svåraste väggarna". Men granitspirorna lär vara fina.
/Torgil
PS. Eller var har du nu varit??

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg