Exjobb inom cykelturism

Jag studerar nu femte och sista året på industridesign- programmet på Lunds Tekniska Högskola där jag för nuvarande gör mitt examens- jobb. Jag har valt att fokusera på hur man kan förbättra infrastrukturen för att underlätta cykelturism i Sverige. Jag hade varit väldigt tacksam om du som har erfarenhet av att cykelsemestra skulle vilja fylla i några frågor som jag har.

Observera att frågorna främst riktar sig till dig som cykelsemestrar i rekreations-syfte, dvs. cyklandet som en form av semester, ej enbart cyklande under semestern (t.ex. träning)

Tack för din medverkan!

Formuläret med frågorna finns på följande länk:

http://spreadsheets.google.com/viewform?hl=en&formkey=cGtncDdDRTdvckhNRHgwZm9LXy10VFE6MA..

Ang frågeformulär

Utformningen gör att man måste inskränka sig till ett svar trots att flera passar in. Den som svarar tvingas därför göra en väldigt grov uppskattning. Därför kan den information du sedan utläser omöjligen räknas som tillförlitlig. Tänka igenom utformningen en extra gång återkom så får du både fler som svara och säkrare uppgifter. Innebär iofs att du måste sätta dig in i hur man sammanställer informationen men det får du ta med din handledare.

Instämmer med honkydory, jag fick kompromissa på svaren då jag både turistar utomlands och i Sverige...

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
den gubben går inte Vart ska du cykla inom sveriges gränser 2013 Långcykling 3

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg