Europaled 1 Smedjebacken - Leksand

Är det någon som har koll på Europaled 1 sträckan Smedjebacken - Leksand? Jag har inte hittat speciellt mycket information om den delen av leden, men jag tror att den följer följande sträckning:

Smedjebacken - Rämshyttan - Gyllbergens Naturreservat - Bäsna - Djurmo -Insjön - Leksand

Stämmer det?

Tack på förhand!
Calle

Lite info från sajten www.traneving.se

Gagnefs fäbodstigar
Inom Gagnefs kommun finns ungefär 480 km fäbodstigar, vari E1 ingår med ungefär 25 km
från Gyllbergen (Borlänge kommun) till Ljusbodarnas vandringsleder och Leksand. Ett 40-tal
fäbodar ingår i ledsystemet med ett flertal stugor, slogbodar och kolarkojor. Karta kan
beställas från Gagnefs turistbyrå turistbyran@gagnef.se. Se också www.frilufts.se/gagnef.

Siljansleden
Denna led går runt Siljan och Orsasjön. Den del som ingår i E1 börjar från närheten av
Leksand och för efter ungefär 70 km till Mora. Det finns rastskydd och stugor efter leden.
Karta kan inhandlas på turistbyråer i området och beställas från Siljan turism
siljanturism@siljan.se. Siljan turism har webbplatsen www.siljan.se.

STFs hemsida

Och här info från STFs hemsida:

Sméleden
Sméleden är 57 kilometer lång och går i Smedjebackens kommun från Björsjö via Smedjebacken till Långsjön. Leden är försedd med rastplatser och vindskydd. Information finns på www.smedjebacken.se

Gagnefs fäbodstigar Inom Gagnefs kommun finns ungefär 480 kilometer fäbodstigar, vari E1 ingår med ungefär 25 kilometer från Gyllbergen (Borlänge kommun) till Ljusbodarnas vandringsleder och Leksand. Ett 40-tal fäbodar ingår i ledsystemet med ett flertal stugor, slogbodar och kolarkojor. Information finns på www.gagnef.se.

Siljansleden
Denna led går runt Siljan och Orsasjön. Den del som ingår i E1 börjar från närheten av Leksand och för efter ungefär 70 kilometer till Mora. Det finns rastskydd och stugor efter leden. Siljanskartan med Siljansleden kan inhandlas på turistbyråer i området. Information finns på www.rattvik.se/siljansleden

STF-boende längs leden
STF Vandrarhem Leksand
STF Vandrarhem Rättvik
STF Vandrarhem Mora
STF Vandrarhem Orsa

Tack för ditt svar! Men jag upptäckte boken "Vandra i Sverige" i bokhyllan hemma. Den ger en väldigt bra överblick över hur lederna går i Sverige. Och med hjälp av boken så var det bara att gå in på Lantmäteriets hemsida och ladda ner kartorna över sträckan

Och för övrigt så går leden inte som jag skrev tidigare.

/Calle

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
petmeu Europaled i Sverige Vandringsleder 0
mseeri1 Siljansleden. Var börjar och slutar man? Vandringsleder 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg