• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Ett riktigt kap!

Haha! Inte illa va!

""""

On 5/3/06, Erkki Juhonen <erkki.juhonen@joutsen.com> wrote:
> Hej!
>
> Tack för e-mail! Svenska går bra, men om det går svarar jag på engelska.
>
> You bag seems to be our Lappi sleeping bag. We produced this bag about
> from 1970 to 1990.
>
> The fabric is 100% cotton and the bag is filled with small feathers
> (half down) the recommended
> temperature rating was +15 - -12 degrees celcius.
>
> The bag is also washable at 40 degrees celcius.
>
> The total weight is 2,4 kg and the filling quantity is 1,3 kg.
>
> Yours
>
> Erkki / Joutsen
>

Fabian till Erkki:

Tack för informationen!

Det verkar som om jag har gjort ett superbra köp isf. (Då den bara
kostade mig 50 svenska kronor.)

Mvh / Fabian

""""

Visserligen ingen ULpryl precis, men i mycket gått skick (fodralet såg slitet ut men själva säcken nästan helt obrukad). Tillsammans men en sommarsovsäck modell större som man kan dra utanpå kan jag nog klara en -25 i alla fall. (sen kan man ju ta med sig sovsäckstäcket från ÖoB och lägga över allt som ett täcke och då ska det väl vara fan om man fryser!)
Så nu har man dubbla uppsättningar sovsäckar, en för norrbotten och en för sthlm, skönt att slippa släpa skiten fram och tillbaka.