Något som kanske kan vara problemet är
En liten egenhet som vista har som kan ställa till problem vid installation av programvaror som inte är helt anpassade för installation på vista är UAC-kontroll. Vista vill då ställa en fråga om det är OK att installera (detta för att förhindra oönskade program att installera sig själva).
Om inte programmet man försöker installera funkar i hop med UAC-kontrollen kan installationen krångla. (det är inte säkert att du får ett felmeddelande om misslyckad installation)
För att koppla bort UAC-kontrollen går du in på -start -kontrollpanelen -användarkonton där väljer du aktivera eller inaktivera kontroll av användarkonto (UAC). Sedan bockar du ur bocken vid "skydda datorn med hjälp av användarkontroll (UAC)"
Jag tror att en omstart krävs.
Rekomendationen är nog att aktivera UAC kontroll då installationen är klar.
Jag var tvungen att välja bort UAC för att kunna installera bland annat office2003, F-secure 7.10 med mera.
Efter en automatuppdatering från microsoft fick jag problem med flashplayer vilket reulterade att jag inte kunde se filmer exempelvis på Youtube (filmen laddades inte). Jag provade att avinstallera flashplayer och installera på nytt men det fungerade inte. Så ständge jag av UAC-kontrollen och vips fungerade flashplayern igen.
Det är ingen garanti att det löser ditt problem men det kan vara värt att prova. Men som sagt det kan vara bra att aktivera igen när installatinen är klar.