Eskil

I helgen var jag ute och testade några eskimosvängar. Jag måste säga att det inte är så svårt som det kan verka. Jag kan inte påstå att det fungerar varje gång, men varannan kanske! Och skoj är det. Kom igång alla ni som inte har gjort det redan! Börja med lite flytetyg kring paddelbladet. Jag har tre bitar liggunderlag som jag tejpat ihop och som jag kör in paddelbladet mellan. Fungerar fint, och kan dessutom tjänstgöra som flottör när ni inte lyckas med eskilen.

Reentry däremot, det är lurigt. Och ännu värre att efter att ha misslyckats med eskil utan flythjälp på paddlen, försöka trä på liggunderlagsgrejen när man sitter under vattnet. Där tar man sig lätt vatten över huvudet. Men kom igen och jobba på det alla. Det är kul, och som sagt inte omöjligt!

Kalle

Tja...

Reentry har jag inga som helst problem med. :)
Flottör eller annat flythjälpmedel kan man med fördel trä på innan man gör sin "reentry"... :)
Själva rollen har jag tyvärr inte fått till än... :(

Öva med cyklop

Ett bra tips är att öva med cyklop i början. Då ser man paddeln hela vägen (och man slipper få vatten i näsan.) Sen är det bara att öva och öva.

Staffan

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg