Erfarenheter från Sibirien?

Har någon här besökt norra, centrala delarna av Sibirien? Hade varit intressant att höra lite erfarenheter och åsikter om vad man bör tänka på vid en eventuell resa dit.
 
Det är farligt att åka ensam dit... (jag pratar ryska, har varit där, så...vet vad jag pratar om). Du bör tänka också på att - nästan ingen pratar engelska där (lättare i stora städer, kanske)... Så är det bra om du hittar någon guide där.
Lycka till! :)
 
Det är farligt att åka ensam dit... (jag pratar ryska, har varit där, så...vet vad jag pratar om). Du bör tänka också på att - nästan ingen pratar engelska där (lättare i stora städer, kanske)... Så är det bra om du hittar någon guide där.
Lycka till! :)

Vart man än åker säger nån att det är farligt. Kan du utveckla ditt resonemang lite så att vi kan bilda oss en egen uppfattning.
 
Har forfarande kompisar där - där är svårt att leva, inte bara ekonomiskt - psykologiskt... Och därför är många akogolister och narkomaner, speciellt i små byar... (och mer kriminellt därför). Jag pratar om hela Ryssland faktiskt, inte bara Sibirien.
Men om ni hittar en guide, som pratar ryska - då ska ni "undvika" kanske att se allt negativt som finns där.
 
Har forfarande kompisar där - där är svårt att leva, inte bara ekonomiskt - psykologiskt... Och därför är många akogolister och narkomaner, speciellt i små byar... (och mer kriminellt därför). Jag pratar om hela Ryssland faktiskt, inte bara Sibirien.
Men om ni hittar en guide, som pratar ryska - då ska ni "undvika" kanske att se allt negativt som finns där.

Nu har jag bara varit i Ryssland en gång men jag förstår mig inte alls på ditt svar. Det var innan jag pratade ryska men det var inga större problem (nej, jag träffade nog ingen som pratade engelska eller nåt annat språk som jag talade).

Jag har också pratat med många andra som varit i Ryssland o säger att det är fint o trevligt. Och som gett mig betydligt mer beskrivande bilder än du om vad de upplevt.

Nej, nästa gång jag åker till Ryssland ska jag inte hyra nån guide o jag kommer inte att vara rädd heller. Jag ska öva lite ryska istället, det blir nog roligare så.

Men det är klart, min mamma brukar vara nervös när jag åker bort.
 

Liknande trådar