• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Erfarenhet av Kia Ceed SW 2012?

Tja!

Har bestämt mig att köpa en ny bil och det ska va en miljöbil/diesel..

För tillfället lutar det mest åt en Kia ceed eller ev en Skoda Fabia kombi..


Är det någon som har erfarenhet av Kia ceed SW 1,6 crdi??
 
Jag kör en ceed crdi 1.6 miljödiesel -08. Dock ej kombi.

Mina erfarenheter med Kian är goda, har under åren inte varit några större problem. Pigg bil som man faktiskt kan tro ha mer än 90hk. Vissa grejer har väl krånglat, tex ACn pajade efter 2 år, byttes ut på garantin. Har även börjat komma lite rost nu redan efter 4 år. Motor och växellåda har dock funkat felfritt. 7 års nybilsgaranti är dock ett stort plus, pajar något så är det ju bara åka in och få det fixat. Drar väl runt 0.6 blandad körning.