Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det en bra idé att belägga insidan av en, (läckande), hemgjord träkåsa med tunn epoxi eller kommer läskiga saker att lösas ut av varma drycker eller whisky?
Kallpressad linolja som kan förtunnas med terpentin är den klassiska träsmörjningen, men smakar terpentin så länge den finns kvar, medan mattallrikar och stånkor smordes med ister. Enligt Kulturen.
Att fräsa en kåsa i en bänkborrmaskin är ingen svår sak. Lägg tiden på att hitta ett värdigt ämne.
go tur
Utan att ha järnkoll gissar jag att epoxy är väldigt inert efter att ha härdat färdigt så länge man blandar det rätt. Precis som Rhoca-Ghil.
Däremot undrar jag om det kan leva med i träets rörelser. Tror inte det.
Utan att ha järnkoll gissar jag att epoxy är väldigt inert efter att ha härdat färdigt så länge man blandar det rätt. Precis som Rhoca-Ghil.
Däremot undrar jag om det kan leva med i träets rörelser. Tror inte det.
Sista smörjelsen för gammla träbåtar med torrsprickor...
Fyll kosan med lämpligt fint sågspån och kaffe (billigare), låt det rinna genom så sväller det och tätar förhoppningsvis sprickan.
Tar du för mkt så spricker den nog.än mer.
Att sen hålla kosan konstant fuktig kan innebära vissa hälsoproblem....kaffe... magsår etc... Whisky... Ja..eee :-S
Hmm en ny vril att bearbeta är kanske bäst ;-)