Har kollat in EnZo Trapper serien. Ser väldigt finao bra ut, förutom att dom inte har hål för fånglina. Någon som vet om D2 stålet är bra, och om dom finns i någon fysisk butik i Sthlms området?
mvh-Gröngöolingen
mvh-Gröngöolingen
Har kollat in EnZo Trapper serien. Ser väldigt finao bra ut, förutom att dom inte har hål för fånglina. Någon som vet om D2 stålet är bra, och om dom finns i någon fysisk butik i Sthlms området?
mvh-Gröngöolingen
Det är dom färdiga jag syftade på. Dåligt att dom också inte har fångline hål
En bra sammanfattning .D2 är ett bra stål. Mycket populärt stål i USA. Det är så nära man kan vara rostfritt utan att det riktigt är det. Det är känt för att det går bara att få fram en halvbra egg men att den håller den länge. Men det är nog mera än fråga om bra härdningsprosedur än nåt annat. Framför allt är stålet bra till allround jobb kanske, mer än nåt annat. Det tycker jag iaf.
Seved
En bra sammanfattning .
~Paul~
Ja, eller så kör man med diamantsliphjul (dyrt) för att få bukt med de stora karbiderna.Ja det är många knivmakare i USA som får bra eggar på D2. Jag tror att det beror på att dom har minsta möjliga värme och inte värmer mer än en gång.
Seved
Ja, eller så kör man med diamantsliphjul (dyrt) för att få bukt med de stora karbiderna.
~Paul~
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
EnZo Trapper | Utrustning allmänt | 16 | ||
enzo | Utrustning allmänt | 36 |