Enhjuling?

kanske inte helt rätt forum men... Jag fick en idé om att detta kanske kan vara denna sommars skrubbsårsutmaning? En liten smidig cykel som man kan ha med på bussen och allra bästa fall kan knöla med sig på affärsresors i Europa och cykla en stump?

Det får inte heller vara allt för dyrt, jag har ju gift mig;) så ett lågpris-testa-på-biltema-alternativ är OK.

Fungerar det i utförsbackar förresten?

/Andreas

Jo, enhjulingen är ett bra transportmedel. Men snarare på landsväg än i stan eftersom du inte har broms eller frihjul. Nedförsbackar innebär att du får jobba lite mer med benen för att hålla emot, panikinbromsningar är inte att tänka på ;) Men, som sagt, Roland kan säkert berätta mer!

Olika erfarenheter

Men vid resor där jag behövt cykel har jag hyrt eller lånat, har alltid fungerat smidigt och så slipper man flygresorna med hoj som numera är än mer besvärliga.

Go tur

Kanske inte så bra idé

Om nedförsbackar är jobbigt så är det nog inte så lyckat eftersom vi bor på rätt ett berg med branta backar runt om (Högsbohöjd heter det jag har för mig att vå baklong är 80m öh, och havet ligger inom ett par km).

Mina affärsresor är typ 4-5st per år, och det är inte så ofta det finns tillfälle att cykla så av den anledningen blir det inget heller.

Men om vi flyttar ner på en slätt ngn gång så kanske jag skall gör ett försök så tack för alla tips!

/Andreas

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Mattiis Hjälp med vevaxel till enhjuling Långcykling 2
omdetdar 93 mil på enhjuling i Norge Långcykling 0
pagren Träning på enhjuling Långcykling 2
pagren Enhjuling? Långcykling 12

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg