Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Engångsgrill för en person
- Trådstartare Brune
- Start datum
granbom; sa:Perfekt, stör inte alls lika mkt som en stor engångsgrill när de sen ligger slängda i strandkanten, bakom stubbar och stenar etc...
Förbjud skiten
/M
Gott förslag!
Liksom det mesta som börjar med "engångs-". Utom möjligen kondomer.granbom; sa:Förbjud skiten
Fast, jag har en balkong och en kasse med träkol. Så jag funderar på att köpa en engångsgrill och använda som flergångs. Nån som provat? Jag är nämligen inte så sugen på att permanent ha en stor svart plåtnicklas på balkongen för att kunna grilla 2-3ggr/år...
Strykarräven; sa:.... Jag är nämligen inte så sugen på att permanent ha en stor svart plåtnicklas på balkongen för att kunna grilla 2-3ggr/år...
Jag hade tidigare en hopfällbar grill som såg ut som en liten portfölj när den inte användes. Inte jättestadig, inte justerbar gallerhöjd men klart bättre än en engångsgrill.
(Kommer tyvärr inte ihåg var jag fick den ifrån)
/M
Detta diskuterades också här:
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=27858
Någon som varit på biltema eller köpt något från svenska kryssarklubben den senaste tiden? Min far har kryssarklubbens stora rostfria grill som är super. En liten variant vore topp.
/Niklas
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=27858
Någon som varit på biltema eller köpt något från svenska kryssarklubben den senaste tiden? Min far har kryssarklubbens stora rostfria grill som är super. En liten variant vore topp.
/Niklas
Strykarräven; sa:Liksom det mesta som börjar med "engångs-". Utom möjligen kondomer.granbom; sa:Förbjud skiten
Fast, jag har en balkong och en kasse med träkol. Så jag funderar på att köpa en engångsgrill och använda som flergångs. Nån som provat? Jag är nämligen inte så sugen på att permanent ha en stor svart plåtnicklas på balkongen för att kunna grilla 2-3ggr/år...
Tyvärr är risken stor att du bränner hål på botten av grillen vid andra grillningen, och direkt överhängande vid tredje eller fjärde...
Hmm, var rädd för det. Nå, jag får testa med något oömt under. Kanske kan man lägga nåt i botten, typ galler (t ex gallret från nån annans engångsgrill...)Per Ö; sa:Tyvärr är risken stor att du bränner hål på botten av grillen vid andra grillningen, och direkt överhängande vid tredje eller fjärde...
Det finns ju små diskreta billiga grillar, nog kan du stå ut med en sådan i ett hörn på balkongen tror jag
Strykarräven; sa:Liksom det mesta som börjar med "engångs-". Utom möjligen kondomer.granbom; sa:Förbjud skiten
Vadâ engângs, bara att köra i fintvättprogrammet, men grannarna tittar när dom hänger pâ torkvindan.
Almgren; sa:Kanske en Biltema?
Jag har en sån i en kartong som jag fraktar med i bilen när det ska grillas nånstans.
Ganska smidig att ha med men två nackdelar:
1. Inte möjligt att justera höjden på gallret.
2. Det blir tokhett under grillen. Handtaget är svartbränt och asfalt smälter under grillen.
/M
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
lämplig kök för en person? | Kök och brännare | 2 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg