Kul att ni gillar filmen
Vi har väldigt roligt när vi gör dem och det är kul att kunna visa lite av Skånes smultronställen, oavsett de är kända eller inte. Kanske inspirerar det andra till vardagsäventyr. Om inte annat är det härliga bilder för oss när snön lägger sig
Tidigare filmer har varit inspelade med en helt vanlig iPhone 5, men till den här skaffade jag en GoPro och blev riktigt nöjd. Helikoptern, eller quadcoptern, är en Cheerson CX-20 med en Tarot T-2D gimbal som stabiliserar kameran. Billigare än en Phantom och jag är nöjd med hur den levererar.
Håller med om att det finns mycket i Skåne. Nästan överallt vi har varit har det blivit riktiga höjdare, på olika sätt. Jag är rätt säker på att man kan få grymma upplevelser överallt oavsett var man bor, bara man sticker ut.
När Johan och jag gick mellan Brösarp och Stens huvud i november, körde vi samma avstånd tillbaka med bil på ca 20 minuter. Något som tog oss ett dygn till fots med alla stopp. Då får man lite perspektiv på hur komprimerat livet är och hur mycket mer man får när man pluggar ur och tar på ryggsäcken.
Personligen laddar jag nog batterierna nästan lika mycket under en helg ute, som på tre veckor "vanlig" semester.