En ny BASK

Ja, nu har man köpt en ny rygga utan att fråga om råd på utsidan ;-) Men det var i någon tråd en i höstas som jag gjorde att jag halkade in på bask.ru. Nu ligger det en 90 liters röd BASK Shivling på golvet.
Det är märkligt likt min Jack Wolfskin Trailhed II i designen? Lite tunnare stoppning på avbärabälten och remmar. Den har justerbar rygglängd och väger 2 kg. Det skall bli kul att prova den i sommar.
Skriva en recension efter att ha testat är nog bortkastad tid, INGEN LÄSER JU DOM ...// RJ
 
walk_alone; sa:
Ja, nu har man köpt en ny rygga utan att fråga om råd på utsidan ;-) Men det var i någon tråd en i höstas som jag gjorde att jag halkade in på bask.ru. Nu ligger det en 90 liters röd BASK Shivling på golvet.
Det är märkligt likt min Jack Wolfskin Trailhed II i designen? Lite tunnare stoppning på avbärabälten och remmar. Den har justerbar rygglängd och väger 2 kg. Det skall bli kul att prova den i sommar.
Skriva en recension efter att ha testat är nog bortkastad tid, INGEN LÄSER JU DOM ...// RJ

Tjena!
Klart man läser din recension, men du får väl göra som alla messerschmittar här, göra lite reklam för den!

2 kg lät ruskigt lätt och bra. Tycker min Norröna Storen på 90 liter är lätt med sina 2,8, vilket i alla fall är över kilot lättare än en Arcteryx eller Lundhags i samma storlek.

Berätta gärna var du köpte den när du skriver din recension.

Christer
 
walk_alone; sa:
Skriva en recension efter att ha testat är nog bortkastad tid, INGEN LÄSER JU DOM ...// RJ

Men du tror att någon kommer läsa den här tråden om ett par dar, när den försvunnit ner i listan. Njae...

Hur mycket betalade du för säcken? Var?
Jag är lite nyfiken på en Eiger - 80 liter, 1,5 kg.
Men priset är okänt.
 
Eiger

Är oxå intresserad av Eiger så om någon/några vet nåt om pris osv så får de gärna höra av sig!

/p-a
 
Nordesjö; sa:
Men du tror att någon kommer läsa den här tråden om ett par dar, när den försvunnit ner i listan. Njae...
Hur mycket betalade du för säcken? Var?
Jag är lite nyfiken på en Eiger - 80 liter, 1,5 kg.
Men priset är okänt.
Men detta är ju ingen recension, för jag vill ju inte skriva någon å så kan jag inte heller förrän jag kutat omkring med den.
Enligt importören tillverkas inte Eiger mer, jag var också ute efter en sådan så det fick bli Shivlingen i stället. // RJ
 
En recension vore mycket intressant. Var inne på deras hemsida och kollade på återförsäljare men kunde inte hitta några priser. Vad kostade ryggsäcken om man får fråga?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thor80 Bask Berg 100, någon som har erfarenhet av den? Transportera 4
vox2000 Bask Shivling 60/80 Transportera 25
Enrok Bask´s ryggsäckar Transportera 53
kfn Bask Eiger Transportera 10
niben Bask Eiger, erfarenheter? Transportera 0

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg