Förvånad!
Tja!
Jag måste bara få berätta. Jag är så positivt överaskad av just detta märke, Pinewood. Jag fick tipset av en god vän som jobbar på försvarets överlevnadscenter i Karlsborg. Jag kollade runt, men kunde inte hitta någon butik som sålde det.
Men i sommras hittade jag till min förvåning ett erbjudande med jacka och byxor. Det var modellen Lappland Extreme. Trelagers membran samt teflonbehandlat yttertyg. Detta till det smått tokiga priset av 1000 kronor. För det priset måste man ju bara slå till.
Jackan har jag inte använt så mycket, kanske tio gånger i uselt väder. Men däremot byxorna har jag sedan i sommras använt extremt mycket. Jag tränar och tävlar med hund så det slits en del kläder. 4-6 dagar i veckan i alla väder. Membrankläder funkar inte för mej vid hög aktivitet då jag svettas mycket och samma gäller för dessa brallor men vi lägre aktivitetsgrad är de perfekta. Det har värkligen blivit ett par favvo-byxor. Än har de inte gått sönder eller så. En dragkedja på vänster benfick kärvar lite, men det var så från start.
Jag har slitit ut tre par Fjällrävenbyxor på två år, så det blir inte fler sådana.
Nej, jag är inte inblandad i Pinewood, inte bror eller så. Men ibland har priset inget som helst med kvalliten att göra.
Ha de!
Anders