Empire Wool & Canvas

Är det någon som beställt kläder från dom eller kan tipsa om liknande företag i Sverige?

Boreal Shirt Tänkte få en sådan gjord inför nästa vinter, det kan vara en rätt så lång väntelista så jag är ute i god tid! Jag har alltid varit ett fan av tjocka, mysiga hoodies.

Har läst på forumet att det är rätt så många som har börjat gått över till naturliga material när det gäller kläder, vad har ni för favoritplagg som alltid följer med ut i snön?

beställt

Jag har beställt skor och handskar och en kompis har beställt en Boreal shirt, vi får dem om ca en månad, kan återkomma då, verkar som ett skönt företag, dom har all tillverkning i en verkstad i deras hem, Kevin är väldigt bra att ha att göra med, men man ska nog inte förvänta sig "modern passform" utan det är vädigt mycket volym på plaggen.:) För övrigt gillar jag deras sätt att se på produkter och hur de beskriver dem.

Nu har de kommit

Nu har våra grejer kommit från USA, Min kompis sa o Boreal shirt efter första dagen han använde den och jag citerar "tror att det är det bästa köp jag gjort"
Den är väldigt lång i modellen med en rejäl känsla på tyget, lite hemma gjord känsla med öljetter och sömnad osv men fin tycker jag att den är ochså!

De är väldigt bra att ha med och göra, så att köpa från dem kan varmt rekomenderas om man inte är ute efter senaste modet vill säga. Bomulls produkterna vill jag höja ett litet varningens finger för, de påstår att dom är vindtäta men anoraken blåser man ganksa lätt igenom, svårt att säga hur det funkar i verkliga livet på vintern men den är inte i närheten av lite tät som tex Etaproof eller Ventile som är helt täta. Deras tygre variant 10 ounces är tätate och svårare att blåsa igenom, som används på skorna och hanskar,

Jag köpte skor och handskar, hanskarna lever verkligen upp till namnet "the big mitt" fetare tum hanske får man leta efter... och skorna är preceis som jag tänker mig att varma skor ska vara uppbyggda, återstår att se till vinten om det är lika bra som de känns!

40 dollar för frakten, men då beställde jag och en kompis 5 produkter tillsammans, tullen var kring 10-12% av varuvärdet.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bob123 Aclima Light Wool - var köpa? Kläder 15

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg