Egyptene

Egypten

Tjena hej,
Skall kanske till Egypten o kolla in pyramiderna i januari, en vecka ungefär. Reser med två vänner där endast jag dyker. Tror jag kan övertala dem att stanna och bada nånstans i två dar medans jag dyker. Nu är frågan vart, Sharm eller Hurugada? Nån annanstans?
Åker vi, så åker vi i Januari, vädret då?
Vad betalar man per dyk? Jag kommer hyra utrustning.
Kan man bara "dyka upp" och få göra dyk samma dag/dan därpå, eller krävs nån bokning i förväg.
Tips på bra dykcenter tas gärna emot.

Ngt annat kul att tipsa om? Ös på bara....

mvh/
p

Sharm El Sheik

tjena
jag och en polare var i sharm el sheik i januari år. målet var givetvis att dyka. vi var där i två veckor och dök sammanlagt fem dagar. resterande tid låg vi bara och drack öl och mådde bra.
vi tog iaf ett paket pris med fem dagars dykning inklusive utrustning samt lunch. varje dag innehöll två dyk på två olika ställen. man far ut i grupper på en stor båt till olika ställen. det kan ta upp till två timmar att nå en destination.
om jag int minns helt fel betalade vi ca 3000 kr var, och det var det helt klart värt.
lycka till med resan.
ett tips är att fara ut till "ras mohammed" med en av båtarna. det kostar 5 dollar extra men det är det värt. grym dykning.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg