Edelrid hexon, erfarenheter?

Som rubriken lyder, någon som har erfarenheter av drt här köket? Jag är mycket sugen på att slå till då det verkar uppfylla alla mina behov. Jag vet att vi har en användare här på forumet som talar varmt om köket men minns tyvärr inte namnet. Det jag framförallt vill veta är om någon haft det en längre tid och hur hållbarheten är.

Sett på bilder att kärlstöden blir så varma att de blir röda och på sikt kommer de då att bli förändringar i materialstrukturen på molekylnivå så ev härdning försvinner och de kan deformeras lättare om du tex tappar köket.
Felet uppstår pga infästningen i brännar kroppen leder ut värme i kärlstöden och stödbenen ev var det någon som hade modifierat felet själv hur detta har gjorts jag ej i minnet längre.
Är ju ett mkt lätt kök och anl till andra är tyngre finns uppenbart då de ej tex har titan i köket som tex Primus TI som då kanske kan vara ett alt ist.
Själv har jag Optimus Polaris pga ett robust kök som kompliment till Kap Artic.

Kanske är det den här testen du läst?:
Edelrid Hexon Multifuel - Utsidan
Ja precis, det är den jag läst. Men en positiv person känns smalt att gå på
Sett på bilder att kärlstöden blir så varma att de blir röda och på sikt kommer de då att bli förändringar i materialstrukturen på molekylnivå så ev härdning försvinner och de kan deformeras lättare om du tex tappar köket.
Felet uppstår pga infästningen i brännar kroppen leder ut värme i kärlstöden och stödbenen ev var det någon som hade modifierat felet själv hur detta har gjorts jag ej i minnet längre.
Är ju ett mkt lätt kök och anl till andra är tyngre finns uppenbart då de ej tex har titan i köket som tex Primus TI som då kanske kan vara ett alt ist.
Själv har jag Optimus Polaris pga ett robust kök som kompliment till Kap Artic.
ja, jag har också läst om de deformerade benen. Edelrid har dock uppdaterat designen och numer så har benen en vinkel som gör att de inte kommer så nära lågan och därmed inte deformeras. Det är faktiskt titan i benen och jag tror även kroppen på hexon

Ok då kan det vara ett kök för gramjägare verkar dock klena och stora byglar som gör att det tar stor plats i packningen lika MSR df som jag provat men sänt åter bl pga byglarna,köket är även relativt dyrt.

Ok då kan det vara ett kök för gramjägare verkar dock klena och stora byglar som gör att det tar stor plats i packningen lika MSR df som jag provat men sänt åter bl pga byglarna,köket är även relativt dyrt.
byglarna fälls in vettu och tar nästan ingen plats alls! Haha nu blev min tråd mer att jag sitter och försvarar ett kök jag inte ens äger när jag egentligen ville höra vad andra tyckte.. Men dyrt vete katten, det är ju billigare än andra jämförbara som omnilite ti eller polaris eller nova eller whisperlite

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg