Jag kommer besöka Ecuador i december i år och späcka vistelsen där med det mesta och bästa av vad landet kan erbjuda!! Resans längd kommer vara 4-5 veckor under perioden 30 november - 6 januari. Exakta datum är i dagsläget inte spikade. Om någon med erfarenhet av medelsvåra 5000m berg är intresserad, är det bara att höra av sig!
Exempel på upplevelser som resan kommer innehålla:
• Sevärdheter i huvudstaden Quito (UNESCO världsarv)
• Kulinariska höjdpunkter, både lokala & internationella
• Stå på ekvatorn och besöka ekvatorialmonumentet
• Indianmarknaden i Otavalo
• Ett par vandringar längs ”Avenida de los volcanos” på upp till 5116m höjd
• Bestigningar av 5-6 stycken glaciärbeklädda vulkaner upp till 6310m (teknisk klättring)
• Övernattning på en riktig Hacienda
• Amazonas regnskog: Fiska pirayor med indianer, djur & natur
• Segla bland Galapagosöarna: Simma med pälssälar, djur & natur
• Fira nyår 2014 i huvudstaden Quito! PARTY PARTY PARTY!!!
Ecuador är ett litet charmigt sydamerikanskt land som jag besökt tidigare, där jag har nödvändiga kontakter för att kunna genomföra resan. Klimatet spänner från ekvatorialvärme till glaciärer på landets högsta vulkaner. Landets historia, kultur, landskap samt flora & fauna berikar stora delar av denna resa. Resans längd kan med fördel kortas ner till ca 2 veckor om man bara vill klättra eller endast uppleva Amazonas och Galapagosöarna. Resans totalpris beror således på hur länge man stannar.
Exempel på upplevelser som resan kommer innehålla:
• Sevärdheter i huvudstaden Quito (UNESCO världsarv)
• Kulinariska höjdpunkter, både lokala & internationella
• Stå på ekvatorn och besöka ekvatorialmonumentet
• Indianmarknaden i Otavalo
• Ett par vandringar längs ”Avenida de los volcanos” på upp till 5116m höjd
• Bestigningar av 5-6 stycken glaciärbeklädda vulkaner upp till 6310m (teknisk klättring)
• Övernattning på en riktig Hacienda
• Amazonas regnskog: Fiska pirayor med indianer, djur & natur
• Segla bland Galapagosöarna: Simma med pälssälar, djur & natur
• Fira nyår 2014 i huvudstaden Quito! PARTY PARTY PARTY!!!
Ecuador är ett litet charmigt sydamerikanskt land som jag besökt tidigare, där jag har nödvändiga kontakter för att kunna genomföra resan. Klimatet spänner från ekvatorialvärme till glaciärer på landets högsta vulkaner. Landets historia, kultur, landskap samt flora & fauna berikar stora delar av denna resa. Resans längd kan med fördel kortas ner till ca 2 veckor om man bara vill klättra eller endast uppleva Amazonas och Galapagosöarna. Resans totalpris beror således på hur länge man stannar.