Dålig kvalité
I likhet med öviga Ecco skor kvalitén bedrövlig även om skorna är sköna. På mina Ecco Track gick sömmarna framme vid tårna går upp efter en kort tids användning. Hålen är så stora att man kan stoppa in hela fingret och följaktligen fylls en stor del av skon med vatten om man kliver i en vattenpöl. Eftersom jag inte hade kvar kvittot vägrade affären (Ecco shop) att ta emot reklamationen. En kompis som har ett par likadana Ecco Track med likaledes spruckna sömmar lämnade in sina skor på reparation hos en skomakare som visserligen sydde ihop sömmarna, men han sydde även rakt igenom GoreTex membranet, så sedan dess är hans skorna definitivt icke vattentäta.
Jag avråder alla från att köpa Ecco skor p.g.a. den dåliga kvalitén. Jag har nog 3-4 par trasiga Ecco skor liggande i väntan på att få tag i någon på Ecco som vill ta sig an kvalitetsproblemen. Kanske ska jag helt sonika lägga alla mina trasiga Ecco-skor i ett paket och skicka till fabriken/importören och fråga varför dom gör så dåliga skor, trots att Ecco skryter över kvalitén i sina annonser/broschyrer, men inte en enda annons som jag läst törs Ecco tala om adress eller telefonnummer.
Per Brune / f.d Eccoanvändare