Easton Hat-trick tält

Någon som har detta tält eller som har provat?
Jag gillar det jag har sett: http://eastonmountainproducts.com/tent/hat-trick2p-tent

Några iakttagelser: 2,1 kg!!! Självstagande med undantag för ena dörrfästet, nytänk med en tältstång diagonalt på längden, lite som exped orion fast som sagt diagonalt. Inbyggt tork-tak (?)
Det ända frågetecknet är det som hastigt nämns i videon om att man kan ha yttertältet "partially intact", jag är ju hilleberg användare och tycker om att kunna ha inner och yttertältet samanfogade, men detta kanske funkar ändå. Jag letar efter ett tält för paddling, tältning på sand och sommarnätter på fjället. Kanske egentligen lite väl mycket mesh-väv i innertältet men det håller kanske ner vikten.

Tält där yttertältet inte tätar mot backen luftar väl men är inte välfungerande i horisontellt regn eller i studsregn.
Har själv tillräckligt många ggr fått utrustningen blöt p g a tältkonstruktionen för att slutat chansa. YMMV

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kvchs9 DAC v EASTON Bo och sova 0
sterneborn Helsport Varanger top-hat Bo och sova 5

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg