• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Earthlings...

Ja, vad ska man säga!

Det är fruktansvärt att titta på. Man mår verkligen dåligt.

Tyvärr måste jag erkänna att jag inte orkar titta på alltihop.

//Peter
 
Ja politisk propaganda än en gång. Fullt med formuleringar som "självklart", "förnuftet säger " osv. Svepande formuleringar. Visst man kan alltid hitta bilder att chockera med. men glöm inte att detta är en sidas propagandafilm.
 
jag skulle väl till och med säga att det är en ganska dålig propaganda film, det blir nästan löjligt och den saknar fullständigt obektivitet..
 
BTW, Christer är du bara ute efter att provocera? I en annan tråd tycker du man borde skjuta fler björnar.

Ja, jag jagar och är för jakt på djur, men är fortfarande lika mycket djurvän som ni som inte jagar.

Det är nämligen så att allt vilt måste förvaltas, det gäller både älg, hjort och vildsvin lika mycket som det gäller våra stora rovdjur, varg, lo och björn.

Förvaltningssättet är jakt.

Förvaltar vi till exempel inte en älg- och vildsvinsstam via jakt så får det enorma konsekvenser för trafik, skog och jordbruk.

Det samma gäller naturligtvis också rovdjuren.

Om vi inte jagar dem så får de ingen naturlig skygghet mot människan. Se bara på alla "problembjörnar" som vandrat in i byar de senaste åren. När maten inte finns i skogarna så söker man sig naturligtvis dit maten finns - till byarna. Se också på den ökande frekvensen av attacker som björn utfört mot människor.

Vi måste ha förvaltningsmål som även tar hänsyn till landsbygdsbefolkningens sociala, kulturella och ekonomiska intressen.

Människors livsmiljö, närings- och naturintressen (jakt inräknat).

Vi måste ju också få freda tamdjur och hundar mot rovdjursangrepp och naturligtvis måste det till ett rimligt ersättningssystem som ger full ersättning för skador och omkostnader.
 
Men visst tycker jägare om att trycka på hanen...lite sport och kul är det allt...
Lite tufft att grattulera varandra till bra skott och så.
Det är väl mest där som djurintresset skiljer sig åt. Jag blir ledsen över att djuret dött.
 
Men visst tycker jägare om att trycka på hanen...lite sport och kul är det allt...
Lite tufft att grattulera varandra till bra skott och så.
Det är väl mest där som djurintresset skiljer sig åt. Jag blir ledsen över att djuret dött.

Visst kan det vara så, men de flesta jägare jagar på grund av att det finns för mycket djur och för litet utrymme.
Människo-populationen växer och utrymmet krymper...

Men denna film handlar inte om jägare utan den handlar om djurmisshandel, djurplågeri och mycket annat.
Mvh Christer
 
Senast ändrad:
Ja, vad säger man. Knäppisar finns tydligen i alla yrken. Tur att alla slaktare inte är sadister. Jag har svårt att tänka mig att min gamla kompis stod och skrek okvädningsord och slog vilt omkring sig så där när hon jobbade på slakteri.