Dynastar 4x4 Big

Jag ska köpa nya skidor och är ganska intresserad av Dynastars Big. Tänkte nu höra om det är någon som har erfarenhet av dessa. Har hört att de är ganska mjuka, stämmer det? Annars kanske ni har några andra tips på allround/off pist-skidor. Är 170 lång, väger 66 kg och har åkt ganska mkt.

MVH///Sara

4*4 BIG

Tycker inte de är särskilt mjuka. Beror givetvis på vad man jämför med. Är du dock ute efter ett par fetlagg, i denna kategori, som dessutom ska vara styva, så är Völkl G4 ett suveränt alternativ. Funkar utmärkt även i pist. Kräver dock benstyrka och bra teknik, samt öppna ytor, då de bäst kommer till sin rätt med full fart framåt, på absolut skär.
Vill du ändå ha just Dynastar Big, så är de i mitt tycke, inte dåliga på nåt sätt, men G4 är bättre (för mig). Vill du ha mjuka fölsamma fetlagg, så rekommenderas Salomon AK Rocket ( Inte så bra i hård pist ) eller Pocket Rocket, vilka jag dock inte testat mer än ett åk och gillade dem icke, men mjuka är de.

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg