• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Dykkompis(AOW) for trip i Bohuslan sokes...

Hej,
Ar fodd 1985 i GBG, (bor i Stenungsund) och befinner mig just nu i England, for en 6 manads period, dar jag bor och jobbar i en familj som opear(valdigt oaventyrligt!). Darfor finns inga svenska bokstaver som a,a och o (ja, ni forstar ...) med i min text men ja hoppas att den som vill kan tyda vad jag har skrivit.

Tog mitt AOW-cert i somras, med Marstrands dykcenter, och vill nu vara saker pa att utnyttja detta fullt ut till sommaren. Sa jag planerar att borja i Stromstad och dyka mig ner igenom Bohuslan under 10-14 dagar.

Vill se sa mkt som mojligt av var Bohuslanska kust under ytan nu, da jag har sett det mesta ovanfor. Har namligen seglat med mina foraldrar strackan Stenungsund-Stromstad otaliga ganger och alskar mitt Bohuslan. Jag ar intresserad av att dyka pa allt lampligt vi kan komma over, naturintresserad som jag ar vill jag garna lara mig mer om alla djur och vaxter vi inhyser i vara vatten.

Ar val dyknyborjare, da jag tog mitt AOW-cert i samband med OP sa jag har bara gjort 14-15 dyk tot. Men under ytan ar helt klart mitt ratta element.

Sa om du, eller en grupp dykare planerar att gora en liknande trip, och vill ha nagon att dyka med och se Bohuskusten fran norr till soder i var, sommar eller host hor av dig/er...tjej som kille!

//Hoppfull dykaventyrs sugen tjej fast i odykvanliga England men snart hemma igen!

Be cool

Tjena hejsan !!Stay cool, det finns säkert massor med folk som vill dyka med dig till våren/sommaren. Kolla runt lite bland dykskolorna i trakten och välj en lite större kanske eller där du gillar stämningen. Häng med på deras utflykter så träffar du en massa folk, och sen vipps är ni ett litet "dykgäng". Jag själv kom hem från Australien som nybakad divemaster hade inte en endaste dyk kompis här hemma. Gjorde som ovan (och jobbade dock som DM för en dykskola) men fick en hel drös med dykkomisar och dök jättemycket privat oxå hela sommaren. Och nu e man instruktör... det ena leder till det andra som man brukar säga...Lycka till!! Maria

I will try...be cool

Ar nog alldeles for rastlos har i England. Vill ha allt fardigt plannerat sa det bara ar att satta igang nar man kommer hem.

Tack for tipset...jag ska ta mig till Kungshamn...och Lysekil for nagra utflykter i borjan av sommaren sa jag far val talas tills da.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
zzeezz Utrustning for korta tjejer? Tjejforum 10

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg