Dykdator till bra pris...

Tog OW med syrran i somras och i vinter är tanken att vi ska fara till Hurghada (el. dyl.) för att dyka. Förutom att ta advanced-kursen tänkte vi hinna med lite rekreationsdykning.
Frågan är som följer:
För att få längsta möjliga dyktid bör vi ju skaffa varsin dykdator. Den billigaste jag skådat på nätet ligger runt 220$... är detta så långt ner man kan komma i pris, eller är det jag som hittat fel sajt? Kanske är det billigare i egypten (känns inte troligt på en populär dykort men man vet ju aldrig..).
Någon som har en idé?

dykdator !!

Hejsan !!

Jo för att få ut så mycket som möjligt av en dykresa behövs det en dykadator , visst går det att köra utan men jag skulle inte göra det.

Köp en dykdator i god tid innan resan, gör ett antal dyk så att du kan och litar på datorn.

Vet inte så mycket om priser på dykdatorer men hittade denna datorn " Suunto Gekko " för 219 Euro.

http://www.deepstop.de/catalog/product_info.php?cPath=87_47&products_id=278

finns kanske till samma pris hon ngn handlare här i Sverige.

lycka till !!!!

Mvh Jakob

Re: dykdator !!

Jakob Elgstrand; sa:
Köp en dykdator i god tid innan resan, gör ett antal dyk så att du kan och litar på datorn.

Mvh Jakob

Ett bra råd..

Se till att dykdatorn du köper kan fungera som en vanlig botten-timer oxå, du får utökade användningsområden då.. Snåla inte ur och köp skit!!

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg