Jag har en Bergans liggunderlag 14mm som känns varm direkt när man lägger sig på den. Sen har jag en oisolerad luftmadrass med 7separata "rör" vilket jag tycker är bra då jag kan fylla de längst ut mer än de övriga och på så sätt håller mig lättare på madrassen då den blir lite skålformad. (lite mer jobb att fylla o tömma separata "rör" men väldigt bekvämt att sova på så det extra arbetet det blir tar jag gärna)
Om jag använder båda madrasserna tillsammans så gillar jag ha Bergans underlaget överst då den är också mindre hal, man glider inte på den, och att den känns varmare.
Nu till frågan jag har till de erfarna:
På vintern när marken är frusen (vindskyddet med sin trägolv är kall) ska jag ha den isolerande Bergans underlaget under eller ovanpå luftmadrassen (luftmadrassens enda uppgift är att det blir mjukt att ligga)
Om jag använder båda madrasserna tillsammans så gillar jag ha Bergans underlaget överst då den är också mindre hal, man glider inte på den, och att den känns varmare.
Nu till frågan jag har till de erfarna:
På vintern när marken är frusen (vindskyddet med sin trägolv är kall) ska jag ha den isolerande Bergans underlaget under eller ovanpå luftmadrassen (luftmadrassens enda uppgift är att det blir mjukt att ligga)