Dubbade vinterstövlar?

Hej på er.

Hoppas på att få lite hjälp nu. Är på jakt efter dubbade vinterstövlar/vinterkängor. Dom ska va till farsan då han håller på hemma på gården och för att han ska använda dom måste dom vara lika enkla att kliva i som ett par vanliga vinterstövlar för att han ska använda dom hela tiden... möjligen att de kan vara med dragkedja för att komma i och ur men inte "bökigare" än så.

Tacksam för hjälp.
 
Finns ju också Bestgrip och Maxigrip dubbningsatser, så kan du dubba vilka vinterstövlar/kängor du vill.
Ska man använda denna skruv ska man använda en arbetstövel med bra sula. Man kan inte ta bort skruvarna när man har satt i dom. 90% av alla skor är ihåliga i sulorna så dom kommer att läka som såll när dom böjs.Köp broddar åt pappa i stället eller Icbugs.
 
Som rompa säger, dubbar man själv är det stor risk att man förlorar vattentätheten å dyl. Icebug var jag inne på men då var den enda modell som var av intresse odubbad.

Finns det verkligen inga dubbade vinterstövlar?

Broddar finns redan i huset men de används aldrig, det blir för bökigt att dra på sig sådana varje gång han ska ut.
 
broddar

Det finns broddar som man monterar på klacken. När man inte behöver dom så viker man in dom i hålfoten.
 
Jag har ett par Nokia Tuura, visserligen utan dubb, men det är ju lätt att fixa själv. Har haft dom i minst 15 år och de är fortfarande i bra skick. Skön filtisolering och lätta att få ner foten i. Kan inte tänka mig att det skulle vara någon risk för att de skulle läcka om man dubbar dom med Nokias kit, de är ju gjorda för "självdubbning" med små klackar som är förberedda att sätta dubben i (med reservation för att modellen möjligen ändrats).