Drömutrustningen?

Om man glömmer vad man har idag och vad man har råd med - vilka grejjer skulle du köpa till den perfekta lättpackningen? (Jag tänker för en kortare tur under drägliga förhållanden)
  • Vilka 3 för 3?
  • Vilket kök och matutrustning?
  • Vilka kläder och skor?
  • Övriga måsten och gadgets?

Och vad skulle detta väga då?

Jag satt och lekte lite med mitt excel-ark (så jag skickar med det).
Det är inte helt genomarbetat och det finns säkert både utrustning som är lättare och bättre men jag har som sagt utgått från min egen utrustning.

Jag har nu förutsatt att det är höst/vår förhållanden som gäller, upp till ca 7dagar

Jag är även lite kräsen när det gäller vissa grejer som jag vill ha med mig och storleken på det.

Men detta är i alla fall min realistiska drömutrustning.

//Peter

Bilagor

• Drömutrustning.doc
    220.5 KB · Visningar: 628
Ett sånt där japanskt exo-skelett så kan jag kasta ner precis vad jag vill i den absolut tyngsta säcken jag kan hitta. :) Då blir det ju, per definition, en lätt packning. Hö hö hö hö hö...

Ber om ursäkt för min underfundiga humor, men besten måste släppas loss ibland.

Senast ändrad:
Tjusig lista PetNor! Fanns ju en del där som man önskar att uppdatera sin egen lista med. Men, inte för att vara petig, så verkar Du ha glömt gasen till köket. ;)

//TheMountainman (som sitter och drömmer om lite mer UL-pylar.....:))

Tjusig lista PetNor! Fanns ju en del där som man önskar att uppdatera sin egen lista med. Men, inte för att vara petig, så verkar Du ha glömt gasen till köket. ;)

//TheMountainman (som sitter och drömmer om lite mer UL-pylar.....:))

Inte glömt alls :)
Det är en lista som inte innehåller förbrukningsvaror alls, precis som mat och vatten.
Detta är alltså baspackningen, som inte skiljer sig från tur till tur.
På resten så skiljer sig mängden beroende på antalet dagar som man är ute.
Men det har jag alltså lämnat därhän.
//Peter

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg