Drevviken kräver respekt

Torsdag 21/2 var en härlig skridskodag. En av få denna säsong. Jag åkte på Drevviken som hade hårda, fina isar, 8-15 cm. Men ett par farliga partier fanns: I norra viken vid utloppet från Magelungen-ån var det svag is tvärs över sjön (två åkare hade plurrat där), så man fick gå 200m på land från Sköndalsbadet. I södra delen var det svag is i Gudöviken och utanför Kaninholmen (en isjakt gick igenom där). Ett femtiotal personer var ute och åkte. Vi får hoppas att den utlovade snön försvinner, is finns fortfarande. - Har du besökt mina kartsidor?: http://www.algonet.se/~justus/skridsko/

Kaninholmen

Hej !
Dina kartor är kanon!
Dreviken var helt ok idag ,men att utlysa varning utanför Kaninholmen generellt är väl ta i.
Möjligen var där en vindbrunn som vi missade ?
Däremot vill jag utfärda en varning för Forsåns flöde som sträcker sig helt till norra stranden(Tallholmen) där det var synnerligen delikat is! Jag tror att nattkylan gör det passerbart imorgon(Fre) men det avsiserade ovädret gör nog åkning på Fre kämpigt.
/Bosse.

PS. dina kartor är jättebra , kan du inte utöka området ,matrial finnes.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg