• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Domäner

Jag håller på och kollar runt på olika webbhotell efter en specifik domän. Det konstiga är att jag på ett ställe kan få uppgifter om att ett domännamn är upptaget, medan en annan säger att den är ledig. Ibland kontrollerar jag adressen i adressrutan, och får ibland meddelandet att webbsidan inte kan visas. Betyder det att den är ledig?

Mvh /Joel
 
Bara för att inget webhotell/server hostar en domän behöver det inte betyda att ingen äger den. Dessutom är det inte alls säkert att dom olika webhotellens namnlistor är uppdaterade, även om dom borde ligga i fas.

Testa att göra dns-uppslag med någon oberoende tjänst istället. Googla på dns lookup så hittar du drösvis med verktyg.