Dokumentmapp!?

Jodå Rubriken är rätt och förhoppningsvis forumet oxå.

Jag skulle behöva tips om en bra dokumentmapp/dokumentportfölj, Jag har en riktigt bra reseplånbok (fjällräven har jag för mig) och skulle vilja skala upp den till A4 format.
En snabb inventering på stan gav inte mycket mer en gubbvarianten i nått obskyrt Italienskt läder.

Vad jag söker är en mapp med dragkjedja runt om och plats för ett A4 block, en PDA, några plastfickor med papper, ett par pennor... ja ni fattar. Typ en vuxen variant av det klassiska pennfodralet från lågstadiet :). Och helst inte i läder, gärna något som är tåligare (och snyggare).

Är det någon som har sett något eller känner till vart det finns så tipsa gärna. Det finns säkert fler än jag som skulle kunna använda något liknande om man kan hitta en lite snyggare variant.

Stabsportfölj?
I FM hade vi en portfölj tillverkad av galon, rymmande kartor, order, anteckningsmateriel mm, såsmåning om kom laptopen me oxså. Kloka packade den med sopsäck innerst och papperen i den. Handtag och axelrem, småfickor. Inte Ul. Idag har jag ett Ortlieb kartfodral i +A4, vattentätt och nästan genomskinligt men betydligt lättare. Resebevis, pengar pass mm har jag i en klar plastpåse i en enkel syntetpung med lång halssnöre så att jag kan ha den under skjortan och livremmen, tv så att den inte är i vägen. Fungerar väl och nästan smidigt...

Go tur

Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter

Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg