• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Djupt inne i djungelen finns det.......

2002 träffade jag en en polsk man vid namn Mark.
Mark var "energi konsult" han jobbade inte med ström eller värme utan med människor. Han hjälpte sina kunder att finna balans och possitiv energi. Mark var en, vad jag skulle kalla, sökande person. Han sökte andliga erfarenheter på olika plan.
Mark är till vanligt bosatt på en ö i grekland.

Jag träffade Mark i Tibet han var på jakt efter bra Dorjor (tibetanbudistisk energispiror som används av lamor) som han skulle använda. Marks och mina vägar korsades och vi delade rum en natt i Shigatse.
Han berättade då att han var på genomresa i Tibet och skulle senare leta efter en typ Cykloper (enögda människor) som enligt honom skulle finnas på filipinerna. Dessa väsen skule bo inne i djungelen, och var väldigt sällsynta. Mark skulle resa till Filipinerna och besöka dem, han skrev visst för någon spirituell, engelsk tidning.

Jag har letat lite smått efter information om detta men inte funnit något.

Någon som hört om Cykloper på Filipinerna?
 
yakman; sa:
2002 träffade jag en en polsk man vid namn Mark.
Mark var "energi konsult" han jobbade inte med ström eller värme utan med människor. Han hjälpte sina kunder att finna balans och possitiv energi. Mark var en, vad jag skulle kalla, sökande person. Han sökte andliga erfarenheter på olika plan.
Mark är till vanligt bosatt på en ö i grekland.

Jag träffade Mark i Tibet han var på jakt efter bra Dorjor (tibetanbudistisk energispiror som används av lamor) som han skulle använda. Marks och mina vägar korsades och vi delade rum en natt i Shigatse.
Han berättade då att han var på genomresa i Tibet och skulle senare leta efter en typ Cykloper (enögda människor) som enligt honom skulle finnas på filipinerna. Dessa väsen skule bo inne i djungelen, och var väldigt sällsynta. Mark skulle resa till Filipinerna och besöka dem, han skrev visst för någon spirituell, engelsk tidning.

Jag har letat lite smått efter information om detta men inte funnit något.

Någon som hört om Cykloper på Filipinerna?

Hmmm lite mycket "jolly cola" där kanske:)

/mattias
 
yakman; sa:
Någon som hört om Cykloper på Filipinerna?
1) I Tibet, börja alltid med att lokalisera snömannen. Först därefter bör man leta cykloper.

2) Cykloper hittas, förutom på tillfälliga besökare under vattenytan, endast i Odyssén. Snacka med Homeros, han lär veta mer. Medelhavet är dock ett bättre ställe att börja leta på än Filippinerna.

:) Staffan
 
Annars så går det finfint att köpa cykloper i vilken lokal dyktillbehörsaffär som helst.. se till att den sluter tätt så du slipper läckage..
 
yakman; sa:
Han berättade då att han var på genomresa i Tibet och skulle senare leta efter en typ Cykloper (enögda människor) som enligt honom skulle finnas på filipinerna. Dessa väsen skule bo inne i djungelen, och var väldigt sällsynta. Mark skulle resa till Filipinerna och besöka dem, han skrev visst för någon spirituell, engelsk tidning.

Jag har letat lite smått efter information om detta men inte funnit något.

Någon som hört om Cykloper på Filipinerna?

Har inte hört om något dylikt eller sett någon artikel. Kan Cykloperna ha tagit honom tillfånga?