liknande problem...
Jag har liknande problem med min kamera, en Olympus C-1. Inte direkt i kyla, men likväl i fukt. I somras under en tur i jämtlandsfjällen fick förmodligen kameran lite för mycket fukt, bildvisinngsläget slutade helt att fungera plus att det inte gick att överföra bilderna till datorn via USB. Problemt med att överföra bilderna löste jag genom att köpa en kortläsare till min dator. I övrigt fungerar kameran prickfritt. Kameran är ungefär 3 år och är idag inte speciellt mycket att hänga i julgranen, men den fungerar utmärkt när man inte vill släpa en tyngre eller dyrare kamera. Batteritiden har jag dock sldrig upplevt som ett problem då jag kör laddningsbara NI-MH, klarar alltid minst 150 bilder (=128MB).
Någon frysning av av autofocusen eller eller att kameran givit upp av kyla har jag inte märkt av, nu brukar jag förvara den i en ficka relativt nära kroppen, däremot blir allt väldigt segt och det känns som det tar åratal innan man kan knäppa en bild ( blixten laddas, osv...).
Sammanfattningsvis kan jag säga att kameran är inte byggd för att användas i fuktiga eller kalla miljöer. Kom ihåg att digitalkameror är en ganska ny företelse och on några generationer finns det nog några modeller som fixar det här.
[Ändrat av jenul 2004-12-11 kl 15:47]